ממפיס מצריים • העולם של הבנייה האזוטרית ממפיס מצריים • עבודות ארכיטקטוריות

הצללים שבתוכי

אח:. אביב ב.

אחיי ואחיותיי היקרים והיקרות ערב טוב,

אני רוצה לדבר על תחום שמאוד קרוב לליבי, בשנים האחרונות אני מעמיק בתחום המטא פיזי, במעברים שבין התודעה לתת מודע, מצבים המסקרנים ביותר של הנפש, בין ערות לחלום.

 לא יכולתי לתאר יותר טוב את הרגעים האלה, מהדברים שאמר איש דת מהטראומרה לאנטונן ארטו לפני טקס הפיוטה, אשר מבוסס על טקסים אינדיאנים:

"גואה בי דבר נורא. דבר שלא בא ממני, אלא מהצללים שבתוכי, היכן שנשמת האדם לא יודעת היכן היא מתחילה והיכן היא נגמרת, או מה גרם לה להתחיל להתקיים כפי שהיא רואה את עצמה."

נצא למסע חובק הרמוניה, צלילים ועבודה על האבן שלנו.

נתחיל ראשית במהו תדר, היכן אנו פוגשים אותם ביום יום.

היכן אנו נפגשים איתם בבניה החופשית, המיסטריות העתיקות ואפילו במדע המודרני ונסיים בדוגמא של סולם מוסיקלי עתיק בעל יכולות פלאיות.

לאחרונה אני חוקר את תחום השפעת הצלילים והתדרים  על גוף האדם מבחינה רגשית ובריאותית.

האם אנו יכולים ל"תרגם" מחלות, הצלחות, מחשבות ומצבים שונים לספקטרום שונה של תדרים?

האם התדרים יכולים לשמש אותנו ככלי עבודה על "האבן" שלנו כבונים חופשיים, ממש כמו בכלי העבודה שקיבלנו ביום קידושינו למסדר?

אם התשובה היא כן, ואשמח גם לשמוע את דעתכם האישית בסיום עבודתי בדיון, באילו תדרים מתקשרים התאים בגופנו האחד עם השני? ובאילו האיברים?

ננסה לענות על השאלה ואף לדון האם אפשר לשלוח מסרים מוסיקלים, בעלי תדר ספציפי, לגוף ולהשפיע כך על הגוף והנפש.  ממש כמו הפטיש והאזמל מכלי העבודה שלנו.

האם התדרים הם רק בצורת קול, או האם התדר הינו גם בלתי נשמע (לתחום התדרים של האוזן האנושית)? והאם נושא זה מתקשר גם למסדרנו, הנוסח הקדום והעתיק של ממפיס מצרים? ואם כן, היכן..?

בקצרה, אם ננסה להסביר בפיסיקה מהי תדירות, נוכל  לומר כי כל תופעה מחזורית, ובפרט גלים- במונחים של תדירות הן אורך גל, אמפליטודה והמהירות.

הגל הפיסיקלי הוא למעשה "הפרעה במרחב המשתנה כפונקציה של הזמן",  והתדירות (קרי התדר) היא מספר הפעמים שהפרעה כזו מתרחשת בפרק זמן קצוב.

למשל, במדעי המוח, ישנה חלוקה, גם אם גסה, של תדירויות המכונות גלי אלפא, גלי בטא, גמא וכו'.

מקובל לשייך כל אחת מהתדירויות הנ"ל תפקיד ספציפי- גלי אלפא מזוהים עם מצב של רגיעה ערנית, גלי בטא מזוהים מתח, ריכוז וחרדה, גלי הגמא מאפיינים תפקוד קוגניטיבי גבוה  ואילו גלי תטא מופיעים לרוב בשינה וגם בסוגים מסוימים של מדיטציה.

הרעיון הבסיסי, הוא שלכל חומר יש תדירות עצמית אשר תלויה במבנה המולקולרי שלו, וכך למעשה אם משדרים גל קוהרנטי בתדר העצמי של המערכת, גל זה יכול להוסיף אנרגיה למערכת.

אנו כבונים חופשיים מתחנכים הרבה מאוד בעזרת סימבוליקה.

בעולם הסימבולי גם האדם הוא סמל, וקל וחומר ש"האח הבונה חופשי " הינו סמל נאצל ביותר.

לא במפתיע משמעויות סמליות חשובות יוחסו לאיברים השונים בגופו של האח, ואף נלמד מהם לקח נכבד, ולא רק מלבד הסימבוליזם של הגוף בריטואל הקידושין.

למעשה, במאה ה 18, בשיעורים הראשונים לאחר קבלת אח למסדר, הוסברו לאח בדרגה הראשונה חמשת החושים והתייחסותם  בין היתר לחמשת מחזיקי הלשכה.  וייחוסם למדרגות הלולייניים. לאחר מכן הוכנסו לדרגה השנייה ואלה היו התיקונים האחרונים .

למעשה,  החושים האלה, חמשת החושים של טבע האדם, הם צינורות, שדרכם מקבל השכל מושגים של דברים מן החוץ ונעשה ע"י כך אוצר של רעיונות.

כידוע, חמשת החושים של טבע האדם הם : שמיעה, ראיה, מישוש, ריח, טעם.

שלושת הראשונים, השמיעה, הראיה והמישוש, הם אלו הנערצים ביותר על ידי הבונים החופשיים.

הערב, כוון שאנו בנושא תדרים, והתדרים בבניה החופשית, ארחיב רק מעט על חוש השמיעה.

חוש השמיעה, זהו אותו החוש שבעזרתו אנו מבחינים בין צלילים ומסוגלים ליהנות מקסמי נגינה ערבה.  ממש כמו שדוד פרט על מיתרי כינורו בפני שאול המלך כאשר האחרון היה מדוכדך. ונגגינתו של דוד הייתה מעלה חיוך על פניו של שאול וזה אמר "נגינתך מאירה את ביתי".

חוש השמיעה אינו רק למען היותנו מסוגלים ליהנות מתענוגות החברה, אלא גם למסור האחד לרעהו את דעותינו ,כוונותינו, שאיפותינו, ומשאלותינו. על ידי כך נשכיל למצוא כח ועוז במידה רבה יותר.

עלה במחשבתו של יוצר הטבע לעשיותינו לבריות חברתיות, שנקבל את החלק הגדול והחשוב ביותר מהידע שלנו תוך מגע חברתי בין אחד לשני, ולמטרה זאת חוננו בחוש השמיעה, שעל ידי אימוץ נכון יותר של כוחותינו השכליים יהיה אושרנו שלם.

בלשכות מסוימות של בונים חופשיים ניתן למצוא בין בעלי המשרה גם את הנגן- האח המנגן את המוסיקה בלשכה בזמן העבודה המסונית.

המוזיקה הווקאלית והאינסטרומטאלית בעבודת הלשכות היא בסימן עליה.

אחים המבקרים בלשכות שונות בהן הטקס מבוצע בליווי מוזיקלי יכולים להרגיש שפע רב בליבם ושל אחי הלשכה.

חובותיו של האח המנגן באות לידי ביטוי בנאום המינוי בעת מסירת התפקיד ועדי משרתו בטקס קידושי הנשיא-

"אני ממנה אותך למנגן הלשכה ומעדה אותך בעדי משרתך, הנבלסמל המוסיקהשהיא אחת משבע האומניות החופשיות, הכלולות בדרגת רב בונה. העדי הזה, שהוא גם סמל ההרמוניה, יעורר אותנו לטפח ולקדם את האחדות וההרמוניה, את הרצון הטוב ורגשי האהבה לא רק בקרב אחיי הלשכה הזאת, אלא גם בקרב כל האחים חברי אמונתינו"

זיכרונות ההיסטוריה מעידים על כך, שמימי קדם מילאה המוסיקה חלק נכבד בטקס הפולחנים והדתות.

 מקהלות הלויים בבית המקדש,  בליווי כלי זמר שונים, ובעקבותיהם גם הנוצרים, בשירם ובזמרם, השתמשו שימוש מלא וחופשי בפרקי הלל והודיה כאמצעי להגברת רגשי האמונה וכוונות הלב.

באופן דומה נהגה הבניה החופשית מהתקופה הקדומה ביותר של קיומה להיזקק לעזרת האפקט המוזיקלי בביצוע טקסיה החגיגיים.

כאחת האומנויות החופשיות, הוגדרה המוסיקה כתורת "הרמוניה של צלילים ערבים" , ובתורה שכזאת, היא מסמלת את האחדות וההרמוניה, שמתמיד נחשבו לעקרונות הנעליים ביותר של מסדרנו.

את התדרים, או לחילופין המקצבים, ניתן לשמוע גם בלשכתנו.

בטקס קידושי הנשיא נמסרים לידיו, ולידי מפקחיו, פטישים כסמל השלטון, ואומנם במשך שנת כהונתם נשמעות בלשכה דפיקות פטישיהם במקצבים רבים ושונים, שרק יודעי דבר יבחינו ביניהם ויבינו את משמעותם, ואלו הם:

  • דפיקת אזהרה (Alarm)- הניתנת על ידי השוער מבחוץ לדלת הלשכה, להודיע שחילוני מתקרב ( למשל הטקס קידושי מועמד).
  • דפיקה חגיגית הניתנת על ידי הנשיא המכהן והמפקחים ,לסירוגין ובמחזורים, כאות כבוד בעת קבלת פני נשיא גדול או אורחים חשובים.
  • דפיקת סדר על ידי הנשיא המכהן והמפקחים, לפני פתיחת העבודה ובסיומה, או בין סעיף לסעיף בסדר היום, או לעורר תשומת לב לצרכי מסירת הודעה.
  • דפיקת הדרגה– על ידי הנשיא והמפקחים, בעת עבודת לשכה, הניתנת בהפסקות קצובות ושוות לציון הדרגה שבה עובדים.
  • דפיקות מיוחדות, כמו בלשכת אבל וכו".

האח המתקדש פוגש את המקצב או התדר של הבניה החופשית-  "שלושת הנקישות" עוד בהיותו חילוני העומד בפתח. על פי הנוהג הישן ינקוש השוער בדלת הלשכה בהביאו מועמדים המבקשים כניסה למסתרי הבניה החופשית שלוש נקישות ברורות,  וזה ירמוז לכתוב המשולש:

"שאלו ויינתן לכם, בקשו וימצא לכם, דפקו ויפתח לכם"

ובהמשך דרכנו, אנו, כבונים חופשיים, מחפשים את המילה האבודה במסע שלנו. זו שהלכה לאיבוד.

ומה זו מילה, אם לא תדר המופק ממיתרי קולנו.

בטקס הפתיחה של מסדרנו, לאחר שהנשיא הנכבד מסביר על ריח הבושם של המור שירגיע את נשמותינו ויביא שקט לתאוותנו.. , מצטט הנשיא הנכבד את האדריכל העליון של היקום:

 "אני יצרתי את כל הצורות בקולי כאשר עוד עדיין לא היו שמיים ולא היו ארץ"

בלשכות מסונית, בין יתר התפקידים של הנשיא הנכבד, זה לנסות וליצור הרמוניה, אגרגור, בין אחי הלשכה.

כוונה אחת לשמה התכנסנו. לעבודה מסונית.

זהו תדר רגשי. למעשה חלק  מתפקיד החזרתיות על טקס הפתיחה והנעילה  של לכשתונו מאות בשנים הינה כמו למעשה כמו מנטרה.

המטרה היא בעצם ליצור איחוד של התודעה האינדיוידואלית לחשיבה וכוונה קבוצתית בזמן העבודה המסונית.

גם כאשר מסתכלים במסדרנו " הנוסח העתיק והקדום של ממפיס מצרים", הפטרון של הבנאים, כמו כל גילדות  של בעלי המלאכה האחרים, היה האל פ'טה (PTAH), שלפי המיתולוגיה  של המצרים הקדמוניים, יצר את כל העולם החומרי.

 "ההירופנט הגדול" ( המילה הירופנט מקורה מיוונית) שהיה שמו של הכהן הגדול פ'טה, אשר ייצג את כל הגילדות בפני האלוהות.

לפי מאמר  על תולדות הההירופניה באתר המסדר, הביטוי "הירופניה" מתייחס להנחיות להתכנסות במדיטציה של ההירופנט הגדול  על מנת ליצור את האגרגור של המסדר.

 האם הכוונה להתכנס לתדר של אחיי הלישכה? להביאה להרמוניה ותחת תהודה אחת?  זאת אינני יודע. אך זה גרם לי להרהר בנושא.

לפי אחינו החוקר והסופר המסוני מאנלי פ. הול, בסבירות גבוהה, היוונים העתיקים קיבלו את הידע הפילוסופי והרפואי של המוזיקה מהמצרים הקדמונים.

 המצרים הקדמונים החשיבו את הרמס כמייסד האומנות.

לפי אחת מהאגדות, הרמס יצר את הנבל הראשון על ידי מתיחת מיתר על פני שריון של צב על הצד הקעור.  ואילו הן אוסייריס והן איסיס היו הפטרונים של המוסיקה והשירה.

פלאטו, כאשר תיאר את ההיסטוריה העתיקה של יצירות המצרים הקדמוניים, סבר כי המוסיקה והשירה היו במצרים לפחות עשרת אלפים שנה לפני תקופתו, והן היו כל כך מרימות נפש ובעלות השראה שלדעתו רק אלים או בני אדם דמויי אלים יכלו לחברם.

במיסטריות העתיקות הנבל נחשב כסמל אזוטרי של מבנה האדם- הגוף של הנבל סימל את הגוף הפיזי של האדם, המיתרים יייצגו את העצבים בגוף האדם ואילו המוסיקאי שניגן את הנפש.

על ידי פריטה על המיתרים, הנפש מייצרת הרמוניות של תפקוד מושלם, והחיבור עם הטבע והאדריכל העליון מקבל ביטוי חזק יותר של רוממות הרוח והנפש.

המיסטריות היווניות הכילו בדוקטרינות שלהן את הקונספט המדהים של קורלציה בין מוסיקה לצורה.

 כל האלמנטים הארכיטקטונים למשל הושוו לתווים מוסיקלים או למצב מוסיקלי.

כפועל יוצא מכך, כאשר בנין הוקם, האלמנטים הנ"ל היו משולבים בו בזמן ההקמה בצורה של אקורדים מוזיקליים , ולמעשה הוא היה מוגדר מושלם רק אם לגמרי מילא את הנוסחה המתמטית של האינטרוולים ההרמונים.

ההבנה של האנלוגיה בין צורה לסאונד הובילה את אחינו גת'ה להכריז "Architecture is crystallized music"

כלומר,  בקולו של האדריכל העליון נוצרו דברים ביקום.  לכן, לדעתי האישית, אנו יכולים ורצוי שנשתמש במוזיקה ובתדרים ככלי העבודה שלנו, למשל כפי שאפרט עוד מעט על סולם סולפגיו וזו רק דוגמא אחת מיני רבות לשימוש בתדרים.

אך קודם לכן, ברצוני להדגיש בפניכם באמצעות דוגמה מדהימה מה חוזקו של תדר נכון.

מחקר רוסי מהפכני ופורץ דרך של הפיזיקאי והביולוג המולקולרי הרוסי פייטר גאר'ג'גב ועמיתיו הציגו את כוחה העוצמתי של התודעה ויכולתה לשנות כל דבר, לרבות עצמים דוממים, מזג אויר ואפילו את מבנה הד"נא עצמו.

הצוות של פרופסור גאר'ג'ג'ב, הגיעה למסקנה כי כרומוזומים מתנהגים בדיוק כמו הולוגרמה- הם הצליחו להכניס תבניות של תדרים מסוימים לתוך קרן דמוית לייזר, ששינתה באופן מובהק ומדויק את המידע הגנטי בדנ"א , וכך הוכיחו באופן מדעי כיצד חומר גנטי מגיב לתדרים (מילים, צלילים ואפילו גלי רדיו).

במחקר המדובר, החוקרים שמרו תבניות מידע של גן מסויים ואחר כך שידרו את התדר שלו לגן אחר ושינו אותו בהצלחה.

 למשל, הם הצליחו לשנות עוברי צפרדעים לעוברי סלמנדרה רק מתוך שידור תבניות המידע הגנטי שבהם.

כמובן שהתדר חייב להיות מדויק. וזה מסביר מדוע לא כולם יכולים לעשות זאת עם אותה תוצאה באותה רמת הצלחה תמיד.

האדם האינדיוידואלי חייב לעבוד על פיתוח התהליכים הפנימיים ורמת מודעות גבוהה על מנת להצליח לתקשר בצורה רהוטה עם הדנ"א שלו, ועם כל תא ותא בגופו.  אך הבשורה היא שכל אדם יכול.  וככל שהתודעה של האדם יותר מפותחת כך התהליך יותר קל ופחות זקוק למכשור עזר כלשהו.

כאשר אנו לומדים לחיות ולהתנהל מתוך מרחבי התודעה הגבוהים, אנחנו למעשה פותחים את עצמנו להתנסויות וידע קולקטיבי אינסופי.

בנוסף, ניתן למצוא באחת האוניברסיטאות המובילות העולם, אוני' פרינסטון, את פרויקט התודעה העולמית (נושא הניתן להרחיב עליו בעבודת בנין נוספת ושלמה) בו הם חוקרים כיצד תודעה של אנשים, ברגע שהיא קוהרנטית, יכולה להשפיע על מערכות רנדומליות.

 להערב, בחרתי להביא בפניכם אחיי ואחיותיי את סולם הסולפג'יו כתדר היכול לשמש ככלי עבודהעל נפשנו, בריאותנו ותודעתנו.

מהם  למעשי תדרי הסולפג'יו?

תדרי הסולפג'יו מרכיבים את סולם 6 הצלילים העתיק, שעל פי הסברה שימש במוזיקה המקודשת, בין היתר בשירה הגריגוריאנית היפה והידועה.

האמונה היא כי השירה והצלילים המיוחדים המרכיבים אותה משרים ברכה רוחנית כאשר הם מושרים בהרמוניה. כל צליל בסולם הסולפג'יו מורכב מתדר הנדרש לאיזון האנרגיה שלנו ולשמירה על הגוף, הנפש והרוח בהרמוניה מושלמת.

ששת תדרי הסולפג'יו הם:

  1. 396 Hz – שחרור מאשמה ופחד
  2. 417 Hz – התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי
  3. 528 Hz – שינוי ופלאות (תיקון דנ"א)
  4. 639 Hz – חיבור/יחסים
  5. 741 Hz – ביטוי/פתרונות
  6. 852 Hz – חזרה אל הסדר הרוחני

כיום אנו מכירים את סולם הסולפג'יו בעל שבע הצלילים העולים שהוקצו להם השמות דורהמיפהסוללהסי. הסולם המקורי היה בעל 6 צלילים עולים ששמותיהם היו אוט-רה-מי-פה-סול-לה.

ההברות לשמות הצלילים בסולם נלקחו ממילות המזמור לסנט ג'והן הבפטיסט,אוט קוויאנט לאקסיס, שנכתב על ידי פאולוס דיאקונוס.

בסביבות 1970 מצא ד"ר ג'וזף פולאו, פיזיקאי וחוקר צמחי המרפא המוביל בארה"ב, ששה תדרי צליל אלקטרו-מגנטיים, התואמים את ההברות במזמור לג'והן הבפטיסטי.

על פי המסמכים, ד"ר ג'וזף פולאו זכה לחזון של שיטת פיתגורס להפחתה מספרית (נומרולוגיה). על ידי שימוש בשיטה זו הוא גילה את הדפוס של ששה קודים החוזרים על עצמם בספר במדבר, פרק ז' פסוקים י"ב עד פ"ג.

שיטת פיתגורס היא שיטת הפחתה פשוטה המשמשת לצמצום מספרים גדולים אל מספרים חד ספרתיים.

המשמעויות הסודיות של ההברות העתיקות

כל צליל הוא בעל פוטנציאל ייחודי משלו.

כפי שכבר אמרנו, ההברות ששימשו לציון הצלילים הן: אוט, רה, מי, פה, סול, לה.

הן נלקחו מן הבית הראשון של המזמור לסנט ג'והן הבפטיסט:

Ut queant laxis Resonare fibris Mira gestorum Famuli tuorum Solve polluti Labii reatum

תרגום מילולי מלטינית:

"כדי שיישמע שוב קולם של העבדים,

שחרר פלאי בריאתך בצלילים,

שטוף אשמתנו שזיהמה את שפתינו"

במלים אחרות: כדי שאנשים יוכלו לחיות יחד בשלווה והלתקשר בהרמוניה את פלא בריאתם, ואת ברכת האל שאפשרה להם ליצור את ה"פלא" הזה, יש צורך בהתגלות אמיתית ובלתי מזוהמת של טבעם הרוחני של בני האדם. נראה, שהטקסט לעיל רומז כי צלילי הסולפג'יו פותחים ערוץ התקשרות עם האלוהי.

כל הברה נבחנה בקפדנות על ידי ד"ר פולאו וחוקרים מקצועיים אחרים. דיויד הולסה, חלוץ בתרפיית-צלילים, בעל למעלה מ-40 שנות ניסיון, מתאר את הצלילים כדלקמן: אוט – 396 Hz – הפיכת אבל לשמחה, שחרור אשמה ופחד רה – 417 Hz – התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי מי – 528 Hz – שינוי ופלאות, תיקון דנ"א פה – 639 Hz – יחסים, התחברות למשפחה הרוחנית סול – 741 Hz – ביטוי/פתרונות, ניקוי ופתרון לה – 852 Hz – חזרה אל הסדר הרוחני

המפתח הסודי שלנו ליקום זאת על כווננו עצמכם חזרה אל הרטט המושלם

ניקולא טסלה, הגאון הגדול ואבי ההנדסה האלקטרו-מגנטית, אמר פעם, "אם הייתם יודעים את גדולתם של 3, 6, ו-9, היה בידכם המפתח ליקום". 3, 6, ו-9 הם רטטי השורש הבסיסיים של תדרי הסולפג'יו.

אלברט איינשטיין ציין: בכל הנוגע לחומר, אנו טעינו כולנו. מה שקראנו לו חומר, הוא למעשה אנרגיה, שהרטט שלה הונמך עד שתהיה נתפשת על ידי החושים. אין דבר כזה חומר." כל הדברים החומריים רוטטים בתדר מסוים ולכל דבר יש מנגינה משלו. טבעו המוזיקלי של החומר הגרעיני, החל באטום וכלה בגלקסיות, מוכר כעת סוף סוף על ידי המדע.״

זוהי הסיבה לכך שתדרים אלו הם עוצמתיים כל כך. הם יכולים, פשוטו כמשמעו, להחזירנו אל הצלילים המקוריים של הספירות השמיימיות ולהציב את גופנו בתהודה מאוזנת. מוזיקת סולפג'יו היא המפתח ליקום. תוכלו להתעלם מזה, או להשתמש במידע כדי למצוא מרפא והרמוניה, בריאות ורוגע. פשוט נגנו את המוזיקה.

לסיכום

אנחנו כאינדיבידואלים מסטטים את האבן שלנו באזמל ומקוש, עלי צליל הנקישה שהרי הוא תדר החיצה באבן.

אנחנו לא חומר מוצק, אנו תודעה שרוטטת בתדר נמוך וקיבלה צורה שאנו יכולים לחוש בעזרת חוש הראייה.

ככל שנעבור יותר על סיתות האבן שלנו כהה התדרש שלנו יעלה לספרות גבוהות יותר ורוחניות יותר כל אנחנו כיחידים נוכל להתחבר לאגריגור של השלכה כקבוצה, ובעזרת תודעה מכוונת יחד נוכל להשפיע על חיינו ואף לכוון את התדר שלנו לשינוי ארועים סביבנו, אני מאחל שהידע הזה שמועבר אליכם היום יגרום לכם לסמוך יותר על החוש השמיעה.

אסיים במשפט הקסום מתוך השיר של שושנה דמרי, עודני כאן,

: בחליל תוף ומצלתיים העולם נבנה"

תודה רבה לכם על ההקשבה אחי. אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

תשובות לשאלות אפשרוית בדיון:

כיצד התגלו התדרים?

סולם הסולפג'יו המקורי פותח על ידי נזיר בנדיקטי, גידו ד'ארצו (חי בין 991 לספה"נ– עד 1050 לספה"נ לערך). הסולם שימש לזמרים ללימוד השירה המקודשת והשירים השונים בצורה קלה יותר.

כיצד נמצאו התדרים בתנך?

ד"ר ג'וזף פולאו מצא חזרות של נושא או עניין אחד בספר במדבר. בפרק ז', בפסוק י"ב (12) הוא מצא אזכור ליום הראשון, היום השני הוזכר בפסוק י"ח (18), היום השלישי בפסוק כ"ד (24), וכך הלאה עד לפסוק ע"ח (78) המדבר על היום השנים עשר.

ההפחתה הפיתגורית של מספרי פסוקים אלו היא:

פסוק 12 = 1 + 2 = 3 פסוק 18 = 1 + 8 = 9 פסוק 24 = 2 + 4 = 6 פסוק 30 = 3 + 0 = 3 פסוק 36 = 3 + 6 = 9 פסוק 42 = 4 + 2 = 6 וכך הלאה עד לפסוק 78 (ע"ח).

האם אתם רואים את החזרה של הספרות 396? זהו התדר הראשון.

את התדר השני מצא על ידי התבוננות בפסוק י"ג (13), המדבר על מנחה. ששה פסוקים לאחר מכן, בפסוק י"ט (19), אותה מנחה או רעיון חוזרים על עצמם, ועוד ששה פסוקים הלאה, בפסוק כ"ה (25) קיימת חזרה נוספת וכן הלאה. כך, בשימוש בשיטת ההפחתה הפיתגורית, גילה דפוס נוסף. דפוס זה הוא 417. זהו התדר השני. שאר התדרים נמצאו אף הם באותה שיטה.

 מהי שיטת פיטגורס להפחתה?

מבוצע חיבור של ערכי כל הספרות במספר. אם לאחר החיבור הראשון התוצאה היא עדיין מספר בעל יותר מספרה אחת, חוזרים על התהליך. לדוגמה: 456 ניתן להפחתה כך: 4+5+6=15, חזרה נוספת: 1+5=6. וכך, תוצאת ההפחתה שבוצעה למספר 456 היא הספרה 6.

מדוע העולם המודרני שכח מהם?

תדרי הסולפג'יו אבדו משום שלאורך ההיסטוריה נעשה שימוש ביישומי כוונון שונים. מנהגי כוונון עתיקים השתמשו בשיטת הכוונון הידועה כ- “אינטונציה טהורה.” שיטת האינטונציה הטהורה עושה שימוש במרווחים הטהורים שבין כל צליל וצליל, שהיו קשורים מבחינה מתמטית באמצעות יחסים בין מספרים שלמים קטנים, והובילו לצליל טהור יותר.

מנהגי הכוונון שאומצו בתרבויות המערביות החל מן המאה ה-16 לערך, ועדין בשימוש כיום, ידועים כ"כוונון מושווה 12 צלילים".לפי יואכים ארנסט-ברנדט, הכוונון המושווה 12 צלילים יוצר זיוף בכל מרווחי העיצורים, למעט האוקטבה. הסולם המודרני יכול ליצור מצבים כגון חשיבה "בתוך הקופסה", רגשות דחוסים ומודחקים, תודעה מבוססת פחד או היעדר תודעה, שכולם נוטים לבוא לידי ביטוי בתסמינים גופניים הקרויים "אי נוחות" (Dis-ease) או "מחלה" (Disease).

הסולם המוזיקלי של ימינו אינו מסונכרן כלל בהשוואה לסולם הסולפג'יו המקורי. אם אנחנו רוצים להחזיר הרמוניה לחיינו, עלינו להחליף את הסולם המערבי הצורמני ברשת של יחסי מרווחים מתוחכמים ובהירים, של מוזיקת הסולפג'יו. תנו למוזיקה להפוך שוב למכשיר המעלה את טבע האדם ולשיטה המחברת אותנו עם מקור חיינו.

מהו בעצם סולם הסולפג'יו העתיק?

תדרי סולפג'יו אלו מרכיבים את סולם הסולפג'יו המקודש:

אוט – 396 Hz

המטרה: הפיכת אבל לשמחה, שחרור אשמה ופחד

תדר זה משחרר את האנרגיה והוא בעל השפעות מיטיבות על תחושות האשמה. הוא מטהר את תחושת האשמה, המייצגת לעתים קרובות את אחד המכשולים למימוש, ומאפשר השגת מטרות בדרך הישירה ביותר. צליל ה'אוט' משחרר אתכם מתחושת האשמה והפחד על ידי הורדת מנגנון ההגנה. תדר 396Hz תר אחר חסימות חבויות, אמונות שליליות השוכנות בתת-מודע, ומחשבות שהובילו אותנו אל המצבים בהם אנו מצויים כיום.

רה – 417 Hz

המטרה: התרת מצבים ופתיחת אפשרות לשינוי

הצליל העיקרי הבא בסולם הסולפג'יו מייצר אנרגיה של שינוי. תדר זה מטהר חוויות טראומטיות ומבהיר השפעות הרסניות של אירועים מן העבר. כאשר מדברים על תהליכים תאיים, הצליל 'רה' מעודד את התא ואת תיפקודיו בצורה אופטימלית. התדר 417Hz מספק לכם מגע עם מקור בלתי נדלה של אנרגיה, המאפשרת לכם לבצע שינוי בחייכם.

מי – 528 Hz

המטרה: שינוי ופלאות (תיקון דנ"א)

הצליל 'מי' משמש להחזרת הדנ"א למצבו המקורי, המושלם. תדר זה מביא שינוי ופלאות לחייכם. לאחר תהליך תיקון הדנ"א מגיעות ההשפעות המיטיבות – כמות מוגברת של אנרגיית החיים, צלילות מחשבה, מודעות, יצירתיות מתעוררת או מופעלת, מצבים של אקסטזה כגון שלווה פנימית עמוקה, ריקוד וחגיגה. הצליל 'מי' מפעיל את הדימיון, הכוונה והאינטואיציה, למען רתימתם למטרות הגבוהות והטובות ביותר שלכם.

פה – 639 Hz

המטרה: חיבור מחדש ואיזון, יחסים

תדר נוסף של סולם הסולפג'יו המקודש. הוא מאפשר יצירת קהילה הרמונית ויחסים בין-אישיים הבנויים על הרמוניה. הצליל 'פה' יכול לשמש לטיול בבעיות ביחסים בתוך המשפחה, בין שותפים, חברים או בעיות חברתיות.כאשר מדברים על תהליכים תאיים, 639Hz יכול לשמש כדי לעודד את התא לתקשר עם סביבתו. תדר סולפג'יו עתיק זה מעודד את התקשורת, ההבנה, הסובלנות והאהבה.

סול – 741 Hz

המטרה: פתרון בעיות, ביטוי/פתרונות

הוא מנקה את התא ("מסלק זיהומים") מן הרעלנים. שימוש תכוף בתדר 741Hz מביא לחיים בריאים יותר, פשוטים יותר ואף לשינוי בתזונה לעבר מזונות שאינם מזוהמים בסוגי רעלנים שונים. הצליל 'סול' מנקה את התא מקרינות אלקטרומגנטיות שונות. יישום נוסף לתדר צליל זה הוא פתרון בעיות מכל סוג. התדר החמישי של סולם הסולפג'יו ייקח אתכם גם לעבר כוחו של הביטוי העצמי, שתוצאתו היא חיים טהורים ויציבים יותר.

לה – 852 Hz

המטרה: הערת האינטואיציה, חזרה לסדר הרוחני

הצליל 'לה' מקושר ליכולתכם לראות מעבר לאשליות החיים, כמו למשל להבחין במטרות נסתרות של אנשים, מקומות ועצמים. תדר זה יכול לשמש כאמצעי לפתיחת האדם לעבר תקשורת עם הרוח חובקת-הכל.הוא מעלה את המודעות ומאפשר חזרה אל הסדר הרוחני. לגבי תהליכים תאיים, תדר 852Hz מאפשר לתא לשנות עצמו למערכת ברמה גבוהה יותר.

במחקר נוסף שנוהל על ידי ד"ר ליאונרד הורוביץ, הוא טוען כי גילה שלושה תדרי סולפג'יו נוספים:

סי – 963 Hz

צליל זה מעיר כל מערכת למצבה המקורי והמושלם. הוא קשור לאור ולרוח חובקת-הכל, ומאפשר חווייה ישירה, חזרה אל האחדות. תדר זה מקשר אותנו חזרה אל הרוח, או אל האנרגיות הבלתי רוטטות של העולם הרוחני. הוא יאפשר לכם לחוש את האחדות – אופיינו האמיתי.

174 Hz

הצליל הנמוך ביותר נראה כהרדמה טבעית. הוא נוטה להפחית כאב הן מבחינה פיזית והן מבחינה אנרגטית. תדר 174Hz מספק לאיברים תחושה של ביטחון, בטיחות ואהבה, ומעודד אותם להיות במיטבם.

285 Hz

תדר זה מסייע להחזיר רקמות למצבן המקורי. 285Hz משפיע על שדות האנרגיה, שולח להם מסר לביצוע בנייה מחודשת של אברים פגועים. הוא גם מסייע לגוף להתרענן ולהיטען באנרגיה.