ממפיס מצריים

ממפיס-מצרים

המסדר של הנוסח הקדום והעתיק של ממפיס ומצרים, תחילתו בנוסח המצרי של הבנייה החופשית אותו הציג קליוסטרו לעולם בשנת 1777.

העבודות הראשונות שאורגנו בנוסח זה בוצעו בשנת 1779 במיטאו (עיר הבירה לשעבר של דוכסות קורלנד וסמיגליה). בשנת 1785, נוסדה לשכת האם הראשונה של הנוסח בליון (צרפת).

בשנת 1805, במילאנו, על בסיס הנוסח המצרי ומגוון טקסים מאגיים וקבליים, נוסד הנוסח של מצרים. במקור היו בו 77 דרגות, ובשנת 1811 הוא הורחב לכדי 90 דרגות.

בשנת 1815, במונטובאן, צמד בונים חופשיים משכילים, סמואל האריס ומרקוניס דה נגרה, יצרו את הנוסח של ממפיס, שהורכב מ- 92 דרגות. מאוחר יותר הנוסח הורחב לכדי 95 ו- 97 דרגות. לצד 3 הדרגות הסמליות הראשונות של הבנייה החופשית, הנוסח כלל דרגות גבוהות יותר רבות אשר נודעו בצרפת ובבריטניה הגדולה.

המהות של שני הנוסחים המסוניים הוא הרעיון של שורה של טקסי חניכה עתיקים שראשיתה בבוני הפירמידות של מצרים העתיקה.

בשנת 1881, הפוליטיקאי האיטלקי הגנרל ג'וזפה גריבלדי, בהיותו הן הנשיא הגדול הריבוני של הנוסח של מצרים והן הכוהן הגדול של הנוסח של ממפיס, החליט למזג את שני הנוסחים לכדי נוסח אחד – הנוסח של ממפיס-מצרים. אולם בכל זאת, עדיין קיימות לשכות שאינן תומכות בהחלטה זו של גריבלדי והן ממשיכות לעבוד בנוסח של ממפיס ובנוסח של מצרים.

  

לאחר ג'וזפה גריבלדי, משרת הכוהן הגדול של הנוסח עברה בירושה אל הבונה החופשי האנגלי ג'ון יארקר, ולאחריו – אל תיאודור רייס (ממייסדי ה- O.T.O., מסדר המקדש של המזרח), ואל ג'ראר אנסלט ווינסנט אנקאוסה (פפוס).

משנת 1978, הכוהן הגדול של מסדר APRMM הוא מיכאל ברטיו. חשוב לציין, כי APRMM אירופה והארצות דוברות הצרפתית אינו חלק ארגוני או ארגון הכפוף ל- APRMM.

 מיכאל ברטיו הוא אחד מהאמריקאים המפורסמים ביותר העוסקים בתורת הנסתר, מחברה של חוברת להוראות וודון גנוסטי.

ברטיו נחנך לתוך הנוסח של ממפיס-מצרים על ידי הכוהן הגדול של אחד מהשלוחות שלו הקטור-פרנסואה ז'אן-מיין, בנו של לוסיאן-פרנסואה ז'אן-מיין – אחד מתלמידיו של פפוס, בשנת 1964, בהאיטי.

לוסיאן-פרנסואה ז'אן-מיין קיבל את חניכתו, בשנת 1899, לתוך "הכנסייה הקבליסטית גנוסטית של ממפיס-מצרים" – זה היה שמה הרשמי של מסורת זו של ירושה המגיעה אחורה עד לברנאר-ריימון פברה-פלפרה, מייסד המסדר של המקדש (1804).

בשנת 2019, העביר מיכאל ברטיו את סמכויותיו לסופר הישראלי אלכסנדר ריבלקה, מחברם של ספרים שונים על קבלה ובנייה חופשית. מיכאל ברטיו שומר על התואר של כוהן גדול של כבוד.

כיום, מסדר APRMM מפקח על העבודות של מקדשים לאומיים בארצות אירופאיות רבות, וכמו כן מסייע לנהל את העבודות של הנוסח של ממפיס-מצרים בארצות הברית.

מסדר APRMM הוא חלק מהארגון העולמי של המשמעת המצרית (WAEO) המאחדת לשכות, מקדשים ומסדרים העובדים על פי הנוסחים של ממפיס-מצרים, ממפיס, מצרים, והנוסח המצרי של קליוסטרו.